Breaking News

מסע נוסף יוצא לדרך: פותחים שנה אקדמית במכללה האקדמית עמק יזרעאל

זו השנה הרביעית בה אני מוביל קורס ייעוץ אישי למנהלים דרך האניאגרם במסגרת המסלול לתואר שני לפיתוח ארגוני במכללה האקדמית עמק יזרעאל. הבמה האקדמית הפכה כבר לבית עבורי, בו נחשפים היועצים הארגוניים לעתיד, לחכמת האניאגרם הלכה למעשה. דרך מפגשי הקורס עוברים הסטודנטים תהליך אישי של התבוננות פנימה והבנת עצמם ברמות חדשות, לומדים את עולמם של תשעת הטיפוסים והשפעתם על מכלול היבטי החיים והעבודה. התנסות זו מאפשרת להם להעמיק בהמשך בעבודתם עם מנהלים בתהליכי ייעוץ אישי ועם צוותים בהם מוטמעת שפת האניאגרם כשפה היוצרת דיאלוג בין טיפוסים שונים, דיאלוג מקרב יותר ושיפוטי הרבה פחות.

אין מספק יותר עבורי מלראות את תהליך הלמידה בהתהוותו, לחדד תובנות עבור הסטודנטים ולסייע להם לרכוש את הכלים הנדרשים כדי להיות הגירסה הטובה ביותר של עצמם ודרך עדשת האניאגרם להוביל גם מנהלים לרמות גבוהות יותר של תפקוד. השנה מתרחב הקורס גם לקרייה האקדמית אונו והרצאות אורח מתוכננות במוסדות נוספים כמו המרכז האקדמי רופין, אוניברסיטת חיפה ואחרים.

התרגשות באויר, שנת לימודים חדשה כבר בפתח ומסע נוסף מתחיל בסמסטר הזה.

יישומי האניאגרם כנדבך נוסף בצמיחתם של מנהלים בכירים במערכת הבריאות

יש ימים בהם המפגש עם קבוצות מנהלים ממריא גבוה ויוצר מומנטום של תובנה ושינוי. כך זה הרגיש היום במפגש על אסטרטגיות השפעה במרחב הניהול דרך האניאגרם עם משתתפי קורס מינהל בכיר במערכת הבריאות, המתקיים בביה”ס האקדמי לסיעוד וולפסון, בו אני מנחה את סדנת יישומי האניאגרם מדי שנה.

כמה עוצמתי הרגע בו אדם מציץ אל אחורי הקלעים של עצמו, רואה ומבין לעצמו משהו על הקבעונות והחסמים המעכבים אותו בהובלת אנשים ומשימות. הבנת המחירים האישיים שהעיוורון הזה גובה ומהם הנתיבים לצמיחה ושינוי. מודה לצוות ביה”ס בהובלתה של אינגה שלו על ההזמנה והאמון בשותפות בינינו כבר למעלה מעשור.

המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון

מרחב ההדרכה הקליני בעדשת טיפוסי האניאגרם במרכז הרפואי הלל יפה

יומיים אניאגרמיים מרתקים עם צוותי הדרכה קלינית במרכז הרפואי הלל יפה. מבט אל מאחורי הקלעים של מערכת ההפעלה האישית שלנו וחשיפה לפרדיגמות דרכן אנו מבינים את עצמנו ואת זולתנו במרחב ההדרכה, העבודה, החיים ומה לא. אנו מבינים שטיפוס האישיות שלנו משפיע ומכוון את בחירותינו ואת דרך תגובתנו לטיפוסי מודרכים שונים במרחב ההדרכה הקליני. מודעות זו עשויה לקדם את האופן בו אנו תופסים את המודרכים ואת תהליך הלמידה בכלל. בסופו של יום, היתה זו נבחרת משתתפים שהסכימו להישיר מבט אל אזורי העיוורון המשפיעים על המדריכים שהם ועל אלו שהם יכולים להיות.

לימוד אניאגרם מתקדם – מפגש סיום חגיגי

מפגש מיוחד ומעורר השראה לסיום מפגשי לימוד מתקדם של האניאגרם עם קבוצה נפלאה של סטודנטים שפגשו באניאגרם לראשונה אי שם בסמסטר א’ במסגרת קורס בחירה בלימודי תואר שני לפיתוח ארגוני במכללה האקדמית עמק יזרעאל והפכו שותפים לדרך. אתמול בביתי בחיפה ארחנו את בני לוז, מורי ורבי לדרך האניאגרם שנים רבות ומחבר הספר האדם החופשי. כמה יופי והתרוממות רוח בערב אחד ותובנות לימוד רזי נפש האדם, שבעצם אף פעם לא מסתיים.

לראשונה בישראל – קורס אניאגרם באקדמיה

חכמת האניאגרם גם בקורס דירקטורים

זו כבר מסורת בה משתתפי קורס דירקטורים של החטיבה ללימודי חוץ במכללה האקדמית תל חי, נחשפים ליישומי האניאגרם בעבודת הצוות של הנהלות בכירות ובהובלת תהליכי מקרו הנוגעים למנהלים ועובדים בארגונים גדולים.

וברוח התקופה, ההנחייה אתמול התקיימה באופן היברידי. יש דבר כזה? מסתבר שכן. וזה אפילו עבד מצוין אתמול בהרצאה על אסטרטגיות השפעה של מנהלים דרך האניאגרם.

ניהול מקביל של הרצאה פרונטלית עם הנוכחים בחדר ושל שאר החבר’ה המשתתפים שהצטרפו ללומדים בכתה דרך הזום. מודה שהתחלתי סקפטי, אבל חכמת האניאגרם סחפה אותנו לעומקם של דברים, אנשים ונפשות מעבר לכל אתגרי הטכנולוגיה והתקופה.

לקוחות ושותפים | אבנר כהן ייעוץ ארגוני

קורס ייעוץ למנהלים דרך האניאגרם באקדמיה
סמסטר א’ הגיע לסיומו

זו השנה השניה שהקורס “ייעוץ למנהלים דרך האניאגרם” תופס מקום בין קורסי הבחירה במסלול לפיתוח ארגוני בלימודי תואר שני של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. 26 תלמידים סקרנים השתתפו בקורס השנה במהלך סמסטר א’ ופתחו את ליבם ללמידה עמוקה של עולמם של תשעת טיפוסי האניאגרם ושל יישומי המודל בעבודה ייעוצית אישית עם מנהלים בארגונים. בקורס הושם דגש על אתגרים מרכזיים שמביא עמו כל טיפוס למרחב הניהול ומהן ההבחנות מבעד לעדשת האניאגרם, המסייעות לכל מנהל לפרוץ את הפרדיגמה בה הוא פועל ולהביאו לתפקוד אישי גבוה בהובלת אנשים ומשימות.
הקורס מאפשר לכל סטודנט להעמיק גם בזיהוי הטיפוס האישי שלו ולבחון מהם נתיבי העבודה העצמית לצמיחה והתפתחות אישית ומקצועית כאחד. תהליך זה של רפלקציה אישית הינו משמעותי ביותר בדרכם של הסטודנטים כיועצים לעתיד, לזהות מהם אזורי העיוורון האישיים שעשויים להקשות על העבודה הייעוצית ולחדד תובנות לעבודה עצמית מתמשכת.
המסע הזה נוגע במורה ובתלמידים כאחד, מגלה בכל פעם תובנות נוספות, פוקח עיניים, לב ומחשבה לצד הקניית כלים יישומיים לייעוץ אישי למנהלים.

מביא מדברי אחת הסטודנטיות:

“אני יוצאת מהקורס הזה רואה יותר, מודעת יותר, בהבנה טובה של כלל הטיפוסים, מה מניע אותם, לאילו נקודות הם עיוורים וכיצד הם פועלים במיטבם. תודה על שעוררת בי סקרנות ויצרת בי פריזמת הסתכלות חדשה על אנשים ויחסים דרך עיניי האניאגרם המתוחכם והמרתק. זה היה עבורי מסע סמסטריאלי מופלא ומזוקק של תורת האניאגרם שנטע בי ניצני הבנה, מודעות וראייה עצמית.

אני שמחה מאוד על הבחירה בקורס הבחירה איתך, היטבת לשלב באופן טבעי אקדמיה ופרקטיקה, לדבר בגובה העיניים ולהלהיב אותנו עם האנרגיה הסוחפת שלך בכל שיעור מחדש. ההשקעה שלך ניכרה בכל שקף ושקף! ועל כך אני רוצה להודות לך. אין ספק שמדובר באחד הקורסים שקיבל משמעות מיוחדת עבורי בלימודי התואר השני ובזכותך נהניתי מכל רגע!

לא אחת ציטטת את האמרה: “כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע”. תודה שהיית לי למורה”.

הנה זה מגיע…..
סדנת אניאגרם לקהל הרחב

פעמים רבות שואלים משתתפים בסדנאות אניאגרם בארגונים לגבי אפשרויות הלמידה וההרחבה מעבר לפעילות בארגון. אז הנה זה מגיע….
שמח לבשר על סדנת סוף שבוע שנתפרה במיוחד עבור כל אדם שסקרן ומעוניין בתהליך אישי של צמיחה אישית. הסדנה עוסקת בהתבוננות של האדם פנימה אל המקומות שפחות עובדים לו בזירות חייו השונות וביכולת לראות כיצד הטיפוס האישי מתערב ומשפיע על אופן התנהלות הדברים ומהם הנתיבים לפריצת דרך אישית.
את הסדנה שתתקיים בזכרון יעקב בסוף חודש פברואר, אנחה יחד עם שותפתי לדרך האניאגרם מיה שניידמן המובילה תהליכי פיתוח מנהלים באמצעות המודל בארץ ובעולם.

מנהלים מספרים על יישומי האניאגרם בעבודתם

מה המשותף לסמנכ”ל שווק באלביט מערכות, מנהלת תחום הגיל הרך במרכז חינוך ליאו בק ולאחות אחראית במרכז הרפואי בני ציון?

לכל אחד מהם למעלה מארבעים עובדים ושלושתם נושאים עמם קרוב את תובנות מודל האניאגרם בניהול של אנשים ומשימות.

יותר ויותר מנהלים מבינים כיום, שניהול חכם מתחיל בראייה פנימה, בהבנת האיכויות האישיות לצד זיהוי הכשלים החוזרים המפילים אותם שוב ושוב באותן המלכודות ומשפיעים על ביצועיהם. כמו כן, היכרות עם תשעת טיפוסי האניאגרם, מאפשרת לכל מנהל לבחור את דרך הפעולה המיטבית לו בעבודה עם אנשים בעלי סגנון התנהלות שונה ובמצבים משתנים.

היכולת לראות את אזורי העיוורון האישיים הינה קשה, כואבת ומתעתעת. האניאגרם הינו מפה מדוייקת וחדה המסייעת בהבנת הטיפוס האישי ומתוך כך בבניית חוסן ניהולי אישי המבוסס על “ראייה” מודעת וערה בדרך הפעולה המיטבית לכל מצב ואדם.

במפגש במסגרת הקורס ייעוץ למנהלים בדרך האניאגרם במסלול לפיתוח ארגוני בלימודי תואר שני במכללה האקדמית עמק יזרעאל, סיפרו שלושת המנהלים על יישומי האניאגרם בחיי היום יום המסייעים להם בתהליכי קבלת החלטות, הנעת צוותים, התגברות על מצבי קונפליקט ורתימת אנשיהם לתפקוד גבוה.

משפיעים על שוק העבודה בישראל – מסלולי קריירה בענף הגריאטריה

בוקר חגיגי של השקת מסלולי קריירה למטפלים סיעודיים בענף הגריאטריה. פרוייקט מבית היוצר של ג’וינט תבת בשותפות עם משרד הבריאות. יצאנו לדרך בראשית הקיץ בפיילוט עם מנהלי מוסדות גריאטריים, המאמינים בצורך הבוער להיטיב עם סקטור המטפלים, שעושה עבודת קודש עם היקרים של כולנו, אך סובל משחיקה גבוהה, דימוי מקצועי נמוך, העדר אופק קידום ותחלופה רבה. לאחר מספר שבועות של הכשרה ולמידה מעמיקה, שמחים להציג היום תוצר מבורך של מסלולי קריירה המניחים אופק קידום וסיכוי למוביליות מקצועית לאוכלוסיות שלרוב נתקעות בתחתית הסולם. דרך ארוכה עוד לפנינו בהטמעה ויישום, אבל הבשורה כבר כאן, ואין ספק שבמקום בו מתגלה הרצון, תמצא גם הדרך להיטיב עם המטפלים ועם מעסיקיהם כאחד.

יישומי האניאגרם במרכז האקדמי רופין

הרצאת אורח זו השנה השניה ברציפות, בביה”ס למינהל עסקים במרכז האקדמי רופין על תקשורת ניהולית דרך טיפוסי האניאגרם. המפגש מאפשר לסטודנטים חשיפה ליישומי המודל, שהינו בין המובילים בעולם כיום בפיתוח המשאב האנושי בארגונים. תודה מיוחדת לד”ר שקד גלבוע, ראש תחום מנהיגות וניהול בכיר, על ההזמנה וראיית הערך המוסף של תובנות האניאגרם כבעלות חשיבות מכרעת עבור הסטודנטים להבנת מערכות היחסים בעולם הארגונים.

פרואקטיביות אישית במציאות משתנה
לקראת שינוי ארגוני בנמל חיפה

קצת לפני שמרימים עוגן ורפורמת הנמלים המדוברת יוצאת לדרך, מנחה בימים אלו סדרת מפגשים עם עובדי ענף מכולות בנמל חיפה (ארגון שהפך עבורי עם השנים לנמל בית), על השינוי הארגוני הצפוי ובהערכות הארגונית והאישית לקראתו. כל שינוי מביא עמו את משוכותיו ואי הוודאות אף היא מקשה. השיח התקשורתי על הנמלים מלבה גם הוא את היצרים….בתוך כל אלו מנסים לפלס דרך, למצוא חוסן אישי ולחשוב כמה צעדים קדימה.

פרואקטיביות אישית במציאות משתנה 
לקראת שינוי ארגוני בנמל חיפה

ברוכה הבאה שנת הלימודים האקדמית תש”ף
במכללה האקדמית עמק יזרעאל

פותחים סמסטר ראשון לשנת הלימודים תש”ף במסלול לתואר שני במכללה האקדמית עמק יזרעאל בפעילות out door מקרבת ומגבשת עם תלמידי המסלול. בפתח היום התקיימה הרצאה מרתקת של אחת מבוגרות המסלול על התפתחות דרכה העצמאית, תוך שהיא מביאה תובנות ולקחים מניסיונה על השתלבות יועצים חדשים בעולם העבודה. המשכו של היום במשימות צוותיות מאתגרות על מדשאות המכללה המעוררות מחשבה ושיח על עבודת צוות, ניהול ומנהיגות.

זו השנה השניה בה אלמד במסגרת המסלול לתואר שני שני קורסים: האחד “ייעוץ למנהלים דרך האניאגרם” והשני במתכונת סדנה שעיקרה מתן כלים “להשתלבות יועצים חדשים בשוק העבודה”. חוויית ההוראה מרתקת והמפגש עם הסטודנטים מלמד ומעצים בהשפעתו על דור היועצים הארגוניים של המחר.

אחים ואחיות לעתיד במרכז הרפואי וולפסון

פתיחת שנת הלימודים האקדמית עם תלמידי שנה ד’ בביה”ס האקדמי לסיעוד במרכז הרפואי וולפסון. כמדי שנה, פוגש את האחים והאחיות לעתיד בתחילת השנה האקדמית האחרונה ללימודיהם, ליום שכולו התכווננות אישית וקבוצתית למאמץ הלימודי המכריע לקראת קו הגמר וההסמכה. כיף לפגוש מחזור אחים ואחיות לעתיד שהוא גם פסיפס אנושי של גיוון תרבותי, שפות, אהבת אדם ורצון להפוך את העולם לקצת יותר טוב ואמפטי. וכל אלה בידיים הטובות של צוות ביה”ס המסור, עמו אני מרגיש בבית כבר כמעט עשור.

“הופכים את הפרמידה” – כנס מעסיקים מובילים

“עבודה כמלכודת עוני” – זו אחת הכותרות שעלו היום בכנס מעסיקים לחשיפת תכנית מסלולי קריירה של ג’וינט תב”ת בשיתוף עם ארגון מעלה. לא מספיק לשלב עובדים בתפקידי כניסה בשוק העבודה, אלא יש לעודד אותם לרכוש כישורים שיאפשרו להם אופק קידום עתידי. הרבה תלוי בנכונות המעסיק להפנות את הזרקור של שימור וקידום עובדים גם לסקטור זה של עובדים לא מקצועיים בתפקידי כניסה, הנתקע לרוב בתחתית הפרמידה – מדובר בשינוי תפישה מהפכני אך לגמרי אפשרי. בפאנל שהתקיים במסגרת הכנס, שתפתי בניסיוני כיועץ ארגוני המתמחה בהטמעה של מסלולי קריירה בענף הבריאות בישראל, לצד בכירים מהנהלות שטראוס ומלונות דן ששיתפו בנעשה אצלהם ביחס לקידום עובדים בתפקידי הכניסה. דיון ארגוני חברתי מרתק ופורץ דרך על הבוקר עם שותפים נפלאים לעשייה:)

אימון אישי דרך האניאגרם לבכירים בתאגידים גלובאליים

בשנים האחרונות מרחיב את פעילותי בליווי בכירים בתאגידים גלובאליים בתהליכי אימון וייעוץ אישי – דרך האניאגרם מפליאה לדייק את אזורי הכשל והעיוורון בהתנהלות היומיומית ומחדדת להולכים בה “מקום רואה” של נתיב הצמיחה האישי כמנהלים משפיעים בארגון. עבור אותם מנהלים הממוקמים במעלה הפרמידה, זהו מסע המחייב קשב ועבודה פנימית אמיצה כשמסביב שגרת העבודה המציפה, ההצלחה התובענית ואחריות חוצת מדינות. ואז זה קורה: ההתבוננות המשותפת, הדיאלוג הפנימי עם הטיפוס ופריצת הדרך. היטיב לבטא זאת השבוע אחד המנהלים בפתח השנה השניה של תכנית מנהיגות לטאלנטים מובילים, בה אני מלווה שניים מהמשתתפים בישראל:

“Avner has been superb in having a very wide range of skills, that perfectly match my needs.I know where I should focus to make a positive impact. I’m much more connected to my inner-self, and learn how to leverage my skills to drive influence and desired outcome”.

אימון אישי דרך האניאגרם לבכירים בתאגידים גלובאליים

ערב מחווה לגדול מורי האניאגרם – קלאודיו נראנחו

מפגש מחווה שכולו מוקדש לגדול מורי האניאגרם קלאודיו נראנחו במלאת חודש לפטירתו, התקיים השבוע בהנחייתו של בני לוז, מורה בדרך האניאגרם ומחבר הספר האדם החופשי”.
“אנו עיוורים לעיוורוננו” – משפט של קלאודיו נראנחו שהקדיש את מיטב עבודתו לחקר האניאגרם כדי שנוכל לראות קצת יותר את עצמנו כפי שאנו באמת. נראנחו האמין שרק מתוך ידיעה עמוקה ולא מתנגדת תוכל לפרוץ לה הדרך לחופש אמיתי מדפוסים מקבעים של האגו האנושי. קצת גדול וכבד לימי הקיץ האלו, אבל היו גם רגעים מצחיקים והרבה אהבת אדם ואניאגרם בחדר אחד. תודה לבני לוז על היוזמה, ההנחיה והלימוד ולכל מי שהגיעו מקרוב ומרחוק לערב המיוחד הזה.

סדנת יחסי קבוצות במודל “טביסטוק” – רשמים

“הקול מתחיל מבפנים: חיבורים לסמכות, מנהיגות ותפקיד” – זו הכותרת של סדנה בת 4 ימים שהתקיימה בזכרון יעקב בראשית חודש יולי, בה השתתפתי לראשונה. מפגש מרתק בין המודע לתת מודע האישי והקבוצתי בסוגים שונים של קבוצות. שאלות על סמכות, תפקיד ומנהיגות שעולות מתוך הרבה מראות פנימיות. כשעושים mute על התוכן והרעשים הנלווים לו, נשאר רק המרחב הרגשי הסמוי מן העין לרוב, והופך כאן לחומר גלם עוצמתי מאד.
חוויה עוצמתית ומחדדת ראייה לכל מנחה קבוצות ואדם באשר הוא על תפקידיו השונים. בסדנה השתתפו כ80 איש רובם מעולמות הייעוץ, הניהול, משאבי אנוש והטיפול.

Skip to content