קורס באקדמיה: ייעוץ אישי למנהלים דרך האניאגרם

קורס בחירה במסלול לתואר שני בלימודי ייעוץ ופיתוח ארגוני

קורס אקדמי במתכונת סדנה, המעמיק במורכבות המודל, תוך מתן דגש על יישומי האניאגרם במרחב הייעוץ האישי למנהלים ובכירים.
הקורס מתקיים במסגרת המסלול לתואר שני בפיתוח ארגוני במכללה האקדמית עמק יזרעאל ובמסגרת לימודי תואר שני בביה”ס למינהל עסקים, מגמת ייעוץ ארגוני במרכז האקדמי אונו.

:תיאור ומטרות הקורס

מודל האניאגרם (Enneagram) קונה את מקומו בעשור האחרון בארגונים רבים בעולם, כשיטה פורצת דרך בפיתוח המשאב האנושי. האניאגרם מסייע להבנת טבעם של בני אדם, מסביר דפוסים חוזרים בהתנהגותנו ואת המניעים העמוקים המשפיעים על בחירותינו ועל יחסינו עם הזולת. בקורס נעמיק בהבנת עקרונות המודל ונתמקד ביישומיו בייעוץ ובאימון אישי למנהלים בכל רמות הארגון. נחדד את הפרדיגמות המעכבות תפקוד מיטבי בקרב מנהלים ואת הנתיבים לפריצתן. מתוך כך, נתרגל כיצד נוכל לסייע כיועצים למנהלים להעצים את השפעתם על סביבתם הארגונית ולהתמודד ביתר בהירות עם דילמות הנוגעות להכרעות ניהוליות כגון: מיקסום יכולות ביצוע, הנעת עובדים, התמודדות עם מצבי קונפליקט, הובלה אפקטיבית של צוותים והבנת מורכבות מערך היחסים הבין אישיים בארגון.

:דרכי ההוראה

הקורס כולל הרצאות פרונטליות אינטראקטיביות המבוססות על חומר הקריאה ותרגול יישומי המודל. ההרצאה משלבת רקע תיאורטי על המודל עם ניתוח אירועים על בסיס הכלים הנרכשים, לצד מפגש עם מנהלים אורחים המשתפים בתובנות האניאגרם בעבודתם.

:תוצרי הלמידה

הסטודנט יכיר סגנונות מנהלים שונים לאור אבחנות מודל האניאגרם

הסטודנט ידע להתמצא בקריאת חסמים אישיים שכיחים בקרב מנהלים בשגרת הארגון

הסטודנט יבחין בין דפוסים דומיננטיים המאפיינים סגנונות ניהול שונים וידע לזהות לאורם נתיבים לצמיחה של המנהל בתהליך הייעוץ הפרטני מולו

הסטודנט יתנסה במתודולוגיית ייעוץ, אימון והנחייה למנהלים לשיפור תפקודם ומנהיגותם

:סטודנטים אומרים

Skip to content