שיחות על האניאגרם – FM 103.6 רדיו

ניצוצות של הבנה

מוזמנים להאזין לתכנית “ניצוצות”, המשודרת ברדיו קול אורנים ובה משוחח אבנר כהן עם אורחים השותפים לדרך האניאגרם, על עולמם של תשעת הטיפוסים ויישומי המודל בתחומי החיים השונים. התכנית מבקשת להאיר למאזיניה “ניצוצות של הבנה” (כמילותיו של רמי פורטיס) על הנתיבים שלנו לצמיחה כדי “להיות הגירסא הטובה ביותר של עצמנו”.

הורות בעדשת האניאגרם

התכנית מתמקדת בהיבטים של הורות דרך עדשת האניאגרם. עד כמה ובאיזה אופן משפיע הטיפוס האניאגרמי של ההורה על התפתחות הילד ודפוסי התנהגותו. למשל, התמודדות של הורה טיפוס 9 (משכין שלום הנוטה להימנע ממצבי קונפליקט) עם מריבות בין אחים ודוגמאות נוספות. באולפן מתארחת רינת לפידות, מדריכת הורים המשתפת בתובנותיה כיצד להתמודד באופן מקדם בסיטואציות משפחתיות מוכרות. עד כמה ילדינו משמשים כמסך עליו אנו מקרינים את הסרט של הטיפוס שלנו? כיצד נוכל להימנע מאוטומט הטיפוס במרקם היחסים המשפחתי?

האדם החופשי דרך האניאגרם

בני לוז מחבר הספר “האדם החופשי דרך האניאגרם” מתארח בתכנית ומשוחח על טיבו של המסע לצמיחה אישית, על פיתוח היכולת לראות מה חוסם ומה מגביל אותנו, לראות את “הכלא” בו אנו נתונים מרבית הזמן ואת נתיבי החופש שמעבר לחסמי הטיפוס. בני מביא מניסיונו בעבודה עם אנשים בקבוצות הלימוד שלו ומחדד מושגים המכוונים לתהליך פנימי של התעוררות כגון “נוכחות” ו”זכירה עצמית”.

טיפוס 3 – ביצועיסט הישגי

התכנית מתמקדת בעולמו של טיפוס 3 – ביצועיסט הישגי. טיפוסי 3 שאפתניים ונעים על המסלול המהיר לתוצאות והצלחה. מהן האיכויות המסייעות להם ומהם הכשלים והמחירים בדרך? באולפן ראיון עם דוד, המספר כיצד בא לידי ביטוי הטיפוס בתחומי חייו השונים וכיצד הצליח לפרוץ את הפרדיגמה בתוכה שבוי הטיפוס וליצור דיאלוג “שלושי” מאוזן לאורך השנים בינו לבין עצמו.

טיפוס 6 – העומד על המשמר

התכנית מתמקדת במאפייני עולמו של טיפוס 6. החששות, ההססנות והספקנות המלווים אותו בכל אשר יפנה לעשות. נכיר מקרוב את המניעים, האיכויות, קיבעונות החשיבה והנתיבים לצמיחה של האדם מכבליו של טיפוס זה. באולפן מתארח אמיר לפיד, פסיכולוג ארגוני המשתף בדרכי הביטוי של הטיפוס בתחומי חייו ובעבודתו.

דרך האניאגרם בניהול

התכנית מתמקדת באניאגרם ככלי ניהולי המאפשר שימוש בשפות שונות של תקשורת להנעת צוות העובדים, התמודדות מקדמת במצבי קונפליקט ועוד. באולפן מתארחת שרית גרוס, אחות אחראית במחלקה פנימית בבי”ח, המשתפת כיצד משפיע טיפוס האישיות שלה (טיפוס 3 – הביצועיסט הישגי) על דרכי הניהול שלה וכיצד היא נעזרת באניאגרם כדי להוביל את הצוות לעמידה ביעדי המחלקה.

ניצוצות של הבנה

כיצד באה לידי ביטוי חכמת האניאגרם בשיר “ניצוצות” של רמי פורטיס? מדוע נבחר דוקא השם הזה לתכנית? משוחח עם אילנה עבו גולן על האינטראקציות שלנו בחיי היום יום מבעד לעדשת האניאגרם המחדדת ולו לרגעים “ניצוצות של הבנה” על ההזדהות שלנו עם מסיכת הטיפוס ועל ריקוד הטנגו המתמשך שבינינו לבין האגו.

המפגש שלי עם האניאגרם

אומרים ש”כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע”, כך זכורה לי חוויית המפגש הראשון שלי עם האניאגרם שהפך לדרך ומסע התפתחות מתמשך עבורי זה למעלה מעשור. איזו אמת מביא האניאגרם על טיבם של בני האדם? מה בין מודעות לראייה? משוחח באולפן עם אילנה עבו גולן על סוד קסמו וייחודו של האניאגרם.

טיפוס 5 – מעמיק חקר

התכנית מתמקדת בעולמו של טיפוס חמש “מעמיק חקר” – מאפיינים עיקריים, סוגיות עומק בדפוסי התנהלותו וערוצים לצמיחה. אנשים בעלי מנגנון פנימי מסוג חמש הינם בעלי יכולות קוגניטיביות מפותחות ביותר, נוטים להתנתק מ”רעש” העולם בשל הפחד מהצפה רגשית ולהיצמד למשאביהם. באולפן מתארחת ש.מ, חוקרת ומאמנת אניאגרם המשתפת בחוויות ואתגרים מעולמה כטיפוס 5 בשגרת חייה ועבודתה.

טיפוס 8 – המאתגר

התכנית מתמקדת בעולמו של טיפוס שמונה – “המאתגר”. התכנית סוקרת את מאפייני ההתנהלות, האיכויות והחסמים של הטיפוס. במנהיגותם הטבעית, שמונה מחוללי מציאות ופועלים למימוש מאוויהם בלי לתת לפחדים לעצור בעדם. באולפן מתארח אריק מויאל מנכ”ל ויועץ אסטרטגי המשתף באתגרי הטיפוס כפי שבאים לידי ביטוי בחייו בדגש על עולם העבודה והניהול.

טיפוס 9 – משכין שלום

התכנית עוסקת בעולמו של טיפוס תשע “משכין השלום”: משוחח עם אילנה עבו גולן על השאיפה להרמוניה והמנעות מקונפליקט. על קצב החיים הנינוח, יכולת הקבלה והזרימה עם שבילי החיים בין סתגלנות להתמזגות עם האחר הדומיננטי. מסעו של התשע להתפתחות בין “שינה” ושכחה למצב של “ערות” ופעולה.

טיפוס 7 – הסקרן הנלהב

מהו סוד קסמו של טיפוס 7 ומהם המחירים עמם הוא מתמודד? טיפוסי 7 נלהבים וסקרנים לנפלאות העולם, יודעים כיצד להפוך כל לימון ללימונדה. מהירי תפיסה ויצירתיים, הם מעלים פתרונות והופכים מסובך לפשוט מבלי להיתקע באפור, הכואב והמבאס של החיים. משוחח עםאילנה עבו גולן על עולמו ואתגריו של טיפוס 7 כפי שבאים לידי בטוי בשגרת חייה, ביחסים במשפחה ובעולם העבודה.

טיפוס 2 – החבר המסייע

רוחב לב, חום ואהבת אדם עומדים בבסיס יכולת ההקשבה של שתיים לצרכים ולרצונות של הזולת, תוך כדי התרחקות לעיתים מצרכיו שלו. משוחח באולפן עם אילנה עבו גולן על כשלים רצופי כוונות טובות בדיאלוג האישי שלי (כטיפוס 2) עם העולם, על הצורך להיות אהוב ונחוץ בעולמם של אחרים ועל אתגרי הנתינה של החבר המסייע. וגם…. על הקשר בין שנת שמיטה למסכת הטיפוס שלנו.

טיפוס 1 – מתקן עולם

השאיפה לאדיאל הרצוי מכוונת את פועלו של טיפוס אחד בכל תחומי חייו. האחריות, המוסר והחובה לעשות דברים נכון בלי לעגל פינות, עשויה להביא למחירים בעיקר בשדה היחסים הבין אישיים. משוחח באולפן עם אילנה עבו גולן על אתגרי ההתמודדות של טיפוסי אחד עם הכעס, הביקורת והפחד לטעות במרחב שבין “הצדיק המתקן” ל”צדקן המעצבן”.

טיפוסי מרכז הגוף 8-9-1

התכנית מתמקדת בסקירת שלושת טיפוסי “מרכז הגוף” החווים את סביבתם דרך התחושות. טיפוסים אלו לרוב מונחים ע”י תחושת בטן (אינטואציה) חזקה לגבי אנשים, מצבים, אירועים וכד’ ובבסיסם פועל כעס המנותב באופן שונה אצל כל טיפוס. משוחח באולפן עם אילנה עבו גולן על מאפייני הטיפוסים הללו, על המשותף והמבדיל בדרכי התנהלותם.

יזמות עסקית ומכירות בראי האניאגרם

כיצד משפיע הטיפוס האישי שלנו על דרכנו ליזמות ועצמאות עסקית? מהי שפת התקשורת המאפיינת טיפוסים שונים במכירות וכיצד משפיעה שפה זו על תוצאות המכירה? משוחח באולפן עם רוית רדיאן, מאמנת מכירות לנשים עצמאיות על מאפייני “הטיפוסים” השונים, כפי שבאים לידי ביטוי בהתמודדות של נשים וגברים ביציאה לדרך עצמאית בעסקים ובשימוש ב”שפות” שונות של תקשורת בעולם של מכירות ועסקים. בתכנית מובאות דוגמאות מעולמם של טיפוסי 9,3,2.

טיפוס 9 – משכין שלום (תכנית 2)

התוכנית עוסקת בעולמו של טיפוס 9 משכין השלום. באולפן מתארחת מיכל חורש המביאה קווים מרכזיים להתנהלותו של הטיפוס בחייה: השאיפה להרמוניה, המנעות מקונפליקט, הצורך בנינוחות ומחיריה לצד הדיאלוג הפנימי הסמוי עם הכעס. מסע גלוי לב להתפתחות אישית של התשע בין “שינה” ושכחה לבין “ערות” ופעולה. 

טיפוס 4 – מחפש אחר משמעות

התכנית מתמקדת בעולמו של טיפוס 4 המחפש אחר משמעות. הצורך להיות מיוחד   ונבדל מניע את טיפוסי 4 השואבים מתוך חוויית אחרות עמוקה. באולפן מתארחת דפנה זוהר עובדת סוציאלית, מטפלת ויוצרת המספרת על ההיבטים של הטיפוס בחייה: על הכמיהה אל הבלתי מושג, חיי הרגש העשירים והסוערים, ביטויי ה4 במרחב היחסים והזוגיות, היצירה הייחודית לצד תחושת הקנאה והבושה אל מול “הרגיל” ו”הנורמטיבי“. 

יחסי אהבה, זוגיות ומיניות בראי האניאגרם – חלק א’

התכנית סוקרת מה מפעיל ומניע אותנו מאחורי הקלעים של אישיותנו ביחסי אהבה, זוגיות ומיניות. בתכנית זו, נתמקד בשלושת האינסטינקטים הבסיסיים המפעילים אותנו במערכות יחסים: הישרדותי (שימור עצמי), אינטימי (בין אישי) וחברתי. יחסי אהבה ומיניות הינם השדה הרגשי המפעיל אותנו יותר מכל. כיצד פועלים האינסטינקטים? מהם טיפוסי המשנה באניאגרם? כיצד מהווה האינסטינקט הבסיסי טריגר להפעלת הטיפוס שלנו ומה השפעתו על התנהלותנו במערכות יחסים רומנטיות? באולפן מתארחת שרית גרוס, אחות אחראית במחלקה פנימית בבית חולים המתמחה במיניות האדם ושותפה לדרך האניאגרם.

יחסי אהבה, זוגיות ומיניות בראי האניאגרם – חלק ב’

התכנית סוקרת מה מפעיל ומה מניע אותנו מאחורי הקלעים של אישיותנו ביחסי אהבה, זוגיות ומיניות. תכנית זו מתמקדת בעולמם של טיפוסי 1,2,3,4 בהתנהלותם במערכות יחסים עם בני זוג. כיצד משפיע הטיפוס האישי על האופן בו אנו תופשים את עצמנו ואת זולתנו בקשר? מה מקדם ומה עשוי לשבש יחסים? באולפן מתארחת שרית גרוס, אחות אחראית במחלקה פנימית בבית חולים המתמחה במיניות האדם ושותפה לדרך האניאגרם.

יחסי אהבה, זוגיות ומיניות בראי האניאגרם – חלק ג’

התכנית סוקרת מה מניע ומה מפעיל אותנו מאחורי הקלעים של אישיותנו ביחסי אהבה, זוגיות ומיניות. תכנית זו מתמקדת בעולמם של טיפוסי 5,6,7,8,9 בהתנהלותם במערכות יחסים עם בני זוג. כיצד משפיע הטיפוס האישי על האופן בו אנו תופשים את עצמנו ואת זולתנו בקשר? מה מקדם ומה עשוי לשבש יחסים? באולפן מתארחת שרית גרוס, אחות אחראית במחלקה פנימית בבית חולים המתמחה במיניות האדם ושותפה לדרך האניאגרם.

Skip to content