אבנר בנימה אישית

קצת עליי

מזה למעלה מעשור אני עוסק במרחב הצמיחה של יחידים, קבוצות וארגונים, ומלווה מנהלים וצוותי עבודה לשיפור מיומנויות ניהול, תקשורת והנעה בארגון.

אני מצלם להנאתי, אוהב טבע ו”מכור” למסעות ומפגשים עם אנשים ותרבויות ברחבי העולם.

לאחר שנים בהן שימשתי כיועץ בחברות הדרכה וייעוץ ארגוני, פניתי בשנת 2005 למסלול עצמאי והקמתי את “מראה מקום”. מאז אני שותף למרחקים ארוכים עם לקוחותיי ומסייע להם במציאת המענה הארגוני הנכון להם, בפיתוח יכולותיהם של מנהלים ועובדים והבאתם לרמות גבוהות של תפקוד ועשייה. אני פועל מתוך הבנה מעמיקה של סביבת העבודה לצד ראייה יישומית של האיכויות הקיימות והמיומנויות הנרכשות כאחד.

בשנים האחרונות אני מביא עמי לעשייה הארגונית ערך מוסף וייחודי של שילוב יישומי האניאגרם כמודל התנהגותי חד אבחנה בתהליכי ההדרכה והייעוץ.

“כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע”

כך זכורה לי תחושת המפגש הראשון שלי עם האניאגרם.

עם חשיפתי למודל זה בראשית 2007, חשתי בעומק ודיוק שכמותם לא פגשתי קודם לכן באף מודל, שיטה או תיאוריה. משהו נגע בי עמוק פנימה ואפשר לי לראות את עצמי ללא מסכה, ללא “סיפורים” וללא תירוצים מסיחי דעת תוך ניסיון מתמשך להפנים את הכלים לשמר מקום חמקמק זה. האניאגרם הפך עבורי מצפן מראה דרך ואני מקדיש חלק ניכר מזמני ללימוד, חקר והדרכת האניאגרם ויישומו בעולם הארגונים אליו אני מחובר, במערכת החינוך, באקדמיה ובכל נתיב בו מתקיים מפגש עם אדם המבקש להעמיק התבוננות עצמית, כדי לשפר איכויות בחייו ובדיאלוג עם הסובבים אותו.

אני מאמין כי במקום בו נפתח הלב, האגו זז הצידה, ולו לרגע נוצר עבורנו חלון של הזדמנות גדולה לראות את עצמנו כפי שאנחנו ולאפשר לעולם לראות אותנו. נוצר מרחב נקי של דיאלוג המאפשר מפגש בין אישי נטול צורך להוכיח משהו.

אני מאמין שככל שנדע “לראות” עצמנו בדרך זו מתחת לכל הכובעים שאנו חובשים מדי יום כמנהלים, עמיתים, חברים, בני משפחה – תרבה האיכות בחיינו, ביחסינו עם זולתנו ובמימושה של כל שליחות שאנו לוקחים על עצמנו.

Skip to content