קורס ייעוץ למנהלים דרך האניאגרם באקדמיה
סמסטר א’ הגיע לסיומו

זו השנה השניה שהקורס “ייעוץ למנהלים דרך האניאגרם” תופס מקום בין קורסי הבחירה במסלול לפיתוח ארגוני בלימודי תואר שני של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. 26 תלמידים סקרנים השתתפו בקורס השנה במהלך סמסטר א’ ופתחו את ליבם ללמידה עמוקה של עולמם של תשעת טיפוסי האניאגרם ושל יישומי המודל בעבודה ייעוצית אישית עם מנהלים בארגונים. בקורס הושם דגש על אתגרים מרכזיים שמביא עמו כל טיפוס למרחב הניהול ומהן ההבחנות מבעד לעדשת האניאגרם, המסייעות לכל מנהל לפרוץ את הפרדיגמה בה הוא פועל ולהביאו לתפקוד אישי גבוה בהובלת אנשים ומשימות.
הקורס מאפשר לכל סטודנט להעמיק גם בזיהוי הטיפוס האישי שלו ולבחון מהם נתיבי העבודה העצמית לצמיחה והתפתחות אישית ומקצועית כאחד. תהליך זה של רפלקציה אישית הינו משמעותי ביותר בדרכם של הסטודנטים כיועצים לעתיד, לזהות מהם אזורי העיוורון האישיים שעשויים להקשות על העבודה הייעוצית ולחדד תובנות לעבודה עצמית מתמשכת.
המסע הזה נוגע במורה ובתלמידים כאחד, מגלה בכל פעם תובנות נוספות, פוקח עיניים, לב ומחשבה לצד הקניית כלים יישומיים לייעוץ אישי למנהלים.

מביא מדברי אחת הסטודנטיות:

“אני יוצאת מהקורס הזה רואה יותר, מודעת יותר, בהבנה טובה של כלל הטיפוסים, מה מניע אותם, לאילו נקודות הם עיוורים וכיצד הם פועלים במיטבם. תודה על שעוררת בי סקרנות ויצרת בי פריזמת הסתכלות חדשה על אנשים ויחסים דרך עיניי האניאגרם המתוחכם והמרתק. זה היה עבורי מסע סמסטריאלי מופלא ומזוקק של תורת האניאגרם שנטע בי ניצני הבנה, מודעות וראייה עצמית.

אני שמחה מאוד על הבחירה בקורס הבחירה איתך, היטבת לשלב באופן טבעי אקדמיה ופרקטיקה, לדבר בגובה העיניים ולהלהיב אותנו עם האנרגיה הסוחפת שלך בכל שיעור מחדש. ההשקעה שלך ניכרה בכל שקף ושקף! ועל כך אני רוצה להודות לך. אין ספק שמדובר באחד הקורסים שקיבל משמעות מיוחדת עבורי בלימודי התואר השני ובזכותך נהניתי מכל רגע!

לא אחת ציטטת את האמרה: “כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע”. תודה שהיית לי למורה”.



Skip to content