השתלבות יועצים חדשים בשוק העבודה – פאנל בוגרים

במהלך סמסטר ב’ התבקשתי לבנות ולהנחות סדנה המקנה כלים יישומיים להשתלבות של יועצים ארגוניים חדשים בשוק העבודה. זו השנה הראשונה בה מתקיימת סדנה זו המיועדת לסטודנטים המסיימים את התואר השני שלהם במסלול לפיתוח ארגוני במכללה האקדמית עמק יזרעאל, הכוללת סקירה של אפשרויות התעסוקה והכוונה של צעדים ראשונים בעולם העבודה הארגוני הן כשכירים והן כיועצים עצמאיים. אין ספק שהיציאה ממסגרת הלימודים אל “העולם האמיתי” מביאה עמה חששות ואתגרים לא קלים. בסדנה אנו עוסקים בסוגיות כגון גיבוש זהות מקצועית, הכרת הערוצים להמשך למידה והתפתחות מקצועית, חשיפה לטרנדים חמים בתחום הייעוץ הארגוני ועוד.

בין מפגשי הסדנה, קיימנו במהלך הסמסטר פאנל של בוגרות המסלול ממחזור קודם, אשר השתלבו בתפקידים מאתגרים בעולם העבודה הארגוני: האחת בתחום הפיתוח הארגוני באלביט והשניה כיועצת ארגונית בצה”ל – השתיים הביאו את סיפורן האישי הכולל דילמות שליוו אותן במהלך הלימודים וביציאה לדרך של קריירה מקצועית, על התחנות שעברו בדרך ועל התפקיד אותו הן ממלאות כיום.

יש במפגש זה כדי להעצים ולחזק את דרכם המתלבטת של הסטודנטים, רגע לפני סיום הלימודים והיציאה לשוק העבודה באופן מלא. הקניית כלים לבחינת הנתיבים המגוונים העומדים בפניהם, היכן לשים דגש, אילו שאלות לשאול והיכן לחפש את התשובות. כוחו של מפגש זה עם סיפורם האישי של בוגרי המסלול, הינו בהבנה שהשתלבות מקצועית אפשרית למרות אי הוודאות והסביבה התחרותית בעולם הארגונים, למרות חוויית המרחק שהאקדמיה יוצרת לעיתים מהפרקטיקה ובהנעה לפעולה מתוך אחריות אישית למציאת מקומם המקצועי הנכון.



Skip to content