Avner Cohen אבנר כהן | ניהול באקדמיה – כיצד לפצח את האתגר?
53000
post-template-default,single,single-post,postid-53000,single-format-standard,qode-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,brick child-child-ver-1.0.0,brick-ver-2.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-53492

ניהול באקדמיה – כיצד לפצח את האתגר?

ניהול חוג/מחלקה אקדמית באוניברסיטה מציב אתגר ייחודי בפני העומד בראשו: הובלת הסגל האקדמי והמינהלי של המחלקה לעמידה ביעדיה, אינה דומה לדפוסי הניהול המוכרים בארגונים שאינם אקדמיים. ראש החוג (לרוב איש מחקר שאינו בעל ניסיון בניהול), מתמנה לרוב לקדנציה או שתיים ברוטציה עם חברי הסגל האחרים ונצב בפני מציאות מרובת ניגודים בין העולם האקדמי לזה המינהלי, בין מתן חופש אקדמי לחברי הסגל, לבין הצורך להצבת גבולות והפעלת סמכות.

 

אוניברסיטת אריאל בשומרון הרימה את הכפפה בסדרת מפגשים ייחודית שנבנתה על פי צרכיהם של ראשי המחלקות האקדמיות, מתוך מטרה להקנות לראש המחלקה כלים בסיסיים בניהול אנשים, תהליכים ומשימות. כל זאת תוך יצירת שיח עמיתים מפרה ותומך המאפשר למשתתפים (חלקם חדשים בתפקידם) ללמוד על הנעשה במחלקות אחרות, לבקש ולהציע פתרונות לדילמות ניהוליות משותפות וללמוד מניסיונם של אחרים.

ניהול באקדמיה
ניהול באקדמיה
ניהול באקדמיה