יישומי האניאגרם בארגונים

פיתוח מנהלים וצוותים

מה באמת מניע אנשים לפעולה במקום העבודה? מה מדליק, מקפיץ ומה מכבה אותם? כיצד ניתן לייעל את התקשורת בתוך הארגון ועם לקוחותיו? כיצד נוכל להתמצא בעולם היחסים שבין מנהלים ועובדים בארגון ולהשפיע על שיפור הביצועים?

יישומי האניאגרם בעבודתנו

רשמים מכנס מנהלים על יישומי האניאגרם בארגונים

ארגונים ותאגידים רבים בעולם (ביניהם: Boeing Hilton, General Motors,Cisco Systems ,Motorola, Marriott,  Reebok, Toyota), מגלים בשנים האחרונות את האפשרויות הנרחבות שמציע מודל האניאגרם בניהול ופיתוח המשאב האנושי בארגון. יישומי המודל באים לידי ביטוי בתחומים מגוונים: יוצרים שפה משותפת ומובילים לתוצאות ושינוי עמוק הנראים בשטח בדפוסי החשיבה, השיח והעשייה היומיומית בארגון.

יצירת “מקום רואה”

כל ארגון הינו מיקרוקוסמוס המפגיש אנשים בעלי “טיפוסים” שונים. היכרות עם אסטרטגיית הטיפוס של כל עובד, מסייעת להבין את סגנון העבודה והניהול שלו, את סביבת העבודה המועדפת עליו, מהן איכויותיו ומהם אזורי העיוורון שלו, אופן קבלת ההחלטות שלו, סגנון התקשורת שלו ועוד. מודל האניאגרם מסייע לנו לזהות את המניע העמוק לעשייתנו, לשחרר דפוסים מגבילים ולהגיע לרמות גבוהות יותר של תפקוד ושיתוף פעולה עם לקוחות, כפיפים, ממונים ועמיתים.

“מראה מקום” הינה בין החלוצות בישראל להתמחות ביישומי מודל האניאגרם בארגונים, ומציעה מגוון תוכניות בתחומי פיתוח מנהלים וצוותי עבודה. תהליך ההדרכה בארגונים מותאם לצורכי הלקוח ובא לידי ביטוי בסדנאות קבוצתיות, מפגשים צוותיים, אימונים פרטניים והרצאות חשיפה.

לרשותנו ניסיון עשיר בעבודת האניאגרם עם מגוון רחב של ארגונים וחברות ביניהם: הטכניון, מלונות הילטון, YAHOO, Google, Dell טכנולוגיות, אלביט מערכות, מינהל התכנון, משרד הבריאות, קופת חולים מאוחדת, מרכז רפואי וולפסון, החברה למתנ”סים, אוניברסיטת אריאל, האקדמיה לאמנות בצלאל עוד.

דרך האניאגרם בפיתוח מנהלים, ייעוץ אישי לבכירים ופיתוח צוותים רב מקצועיים, מותאמת לצורכי הלקוח ומטרות הארגון.

להרחבה על פיתוח מנהלים וייעוץ אישי לבכירים >>

להרחבה על תהליכי פיתוח צוות והנהלות >>

 

 איך זה עובד?

תקשורת

מודל האניאגרם שופך אור על ההבדלים במניעים ובשפת התקשורת של כל אחד מתשעת הטיפוסים ומסייע לניהול מקדם של מצבי קונפליקט, דיאלוג ועבודה משותפת.

הנעה

הכרת דרכי הפעולה של כל אחד מהטיפוסים מסייעת למנהלים לזהות את האיכויות לצד החסמים והרגישויות שמביא עמו כל עובד ומתוך כך להניעו באופן המיטבי למיצוי מלוא הפוטנציאל האישי בתפקידו.

פריצת פרדיגמות

המודל מסייע בשבירת דפוסי הרגל מקבעים ומרחיב את התפיסה הניהולית, מלמד אפשרויות תגובה שונות, מאפשר התמצאות מהירה במתרחש בסביבה הבין אישית בעבודה ומפתח את היכולת לגלות גמישות בעבודת צוות עם בעלי אסטרטגיות פעולה שונות.

יישומי האניאגרם בעבודתנו:

  • פיתוח מנהלים: שבירת פרדיגמות מעכבות והרחבת התפיסה הניהולית.
  • הנעת עובדים: הכוונה מדויקת של מניעים אישיים לביצוע ותפקוד גבוהים.
  • פיתוח צוותים: מינוף השונות בצוות ליכולות משלימות ושיתוף פעולה סינרגתי.
  • תקשורת פנים ארגונית: יצירת שפה משותפת ומרחב שיח ארגוני מקדם.
  • מכירות ושירות לקוחות: הרחבת היכולת לדבר בשפתו של הלקוח.
  • גיוס עובדים והשמות: התאמת מנהלים ועובדים לתפקיד הממצה את כישוריהם.
  • שיחת משוב והערכה: יצירת דיאלוג אפקטיבי לשיפור ביצועים.
  • ניהול קונפליקטים: גישור על פערי תפיסות וצמצום “מוקשים” מעוררי עימות.

לקוחות מספרים:    

“אבנר עושה שימוש מקצועי וחד במודל האניאגרם המאיר מאפיינים אישיותיים המשפיעים על דרכי הניהול ועל הנתיבים לשינוי”

פרופ’ אבי בסר, משנה לנשיא המכללה האקדמית ספיר.

“חדשנותך המקצועית חשפה אותנו המנהלים והעובדים לתורת האניאגרם, אשר התבוננות בה משרתת אותי לא פעם בתהליכי קבלת ההחלטות”

רעיה גל, ראש מינהל סטודנטים, המכללה האקדמית תל חי.

“במסגרת קורס לסגל בכיר במערכת הבריאות המתקיים אצלנו, הכולל יום למידה עם אבנר, נחשפנו ליישומי מודל האניאגרם בעולם הניהול. ההנחיה של אבנר מעוררת סקרנות ודרכה חווים המשתתפים למידה מעשירה, מעניינת ומעוררת מחשבה.
הדיון המעמיק המתקיים בכתה מבעד לעדשת האניאגרם, מסייע למשתתפים לחלוק אתגרי ניהול אישיים ולהרחיב את נקודות המבט והדרכים להתמודדות מקדמת עמם.
יפה לראות כיצד השיח בכתה בנושא המשיך, גם כשהמפגש עצמו כבר הסתיים”.

ננה מזור, מנהלת תוכניות הכשרה בניהול, בית הספר האקדמי לסיעוד וולפסון.

 “שיאה של פעילותך עם המנהלים, בהטמעת מודל האניאגרם בקרב שכבת מנהלי המחלקות במלון לשיפור התקשורת הבין אישית והתגברות על קונפליקטים גלויים וסמויים כאחד”

דני ברקאי, מנהל משאבי אנוש מלון הילטון מלכת שבא, אילת.

 “ברצוני להודות לך על הסדנא שהעברת לראשי הצוותים בה נחשפנו בעניין רב ליישומי מודל האניאגרם. המשתתפים הדגישו את מגוון הכלים והמיומנויות שקיבלו בסדנא, אשר יסייעו להם בודאי בניהול הצוותים שלהם”

אורית וייסברג , ראש צוות הדרכה ופיתוח ארגוני, מגדל חברה לביטוח בע”מ.

“ברצוננו להודות לך על הבאת האניאגרם ככלי זמין, נגיש ומדויק התורם מאד להתפתחותנו המקצועית והאישית כאחד”

ליאורה גוברין טפלא, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, עיריית טירת הכרמל.

“האניאגרם הוא שפה חדשה, שיכולה לסייע לאנשי חינוך להגביר רגישות ומודעות בתקשורת שלהם עם סביבתם, לייעל ולמקצע תהליכי עבודה בתוך הצוותים ובתקשורת עם ההורים”

נעמי בוגין, מנהלת גני ליאו באק, חיפה.

“עבודתך המדוייקת עם מודל האניאגרם מאפשרת למנהלים לאבחן את סגנונם, לפתח מודעות לחסמים אישיים בניהול ולתקשר ביתר יעילות עם מנהלים עמיתים”

בתיה כהן, מנהלת מחלקת מיון והערכה, החברה למתנ”סים.

“חוויית לימוד האניאגרם בחדר המורים חידדה לי שמי שנוגע בגישה ולומד אותה, הרי שאין לו דרך חזרה. האניאגרם עוזר לי להבין בעיקר מצבים ואנשים. אני מצליחה להכיל יותר מתוך הבנה ולהיות פחות שיפוטית”

עדנה בז, מנהלת ביה”ס האזורי השש שנתי עמק החולה, כפר בלום

Skip to content