זיהוי הטיפוס האישי

איזה טיפוס אני

הנחיות לאבחון:

1. קראו בעיון את הקטעים שלפניכם. בחרו מתוכם שלושה קטעים המתארים אתכם ביותר. התייחסו לרוח הדברים ולפרופיל הכללי המתקבל, גם אם לא כל הפרטים נכונים עבורכם במלואם. בחנו את הקטעים על פי היכרותכם עם עצמכם על פני רצף השנים ולא רק לאור התקופה האחרונה.

2. קראו בהרחבה בתפריט האתר על כל אחד מהטיפוסים שבחרתם ובחנו מי מהם משקף אתכם ביותר.

א

א

אני אדם בעל יכולות רבות ומגוונות וכל מה שאני עוסק בו הופך לסיפור הצלחה. יש בי רצון עז לעשות עוד ועוד, להצליח ולהיות הטוב ביותר. אני עובד קשה, “מתקתק ומזיז עניינים”, מעודכן בכל המתרחש סביבי ומקבל הערכה מרובה והכרה על הישגיי. הערכה זו מדרבנת אותי להמשך עשייה והתפתחות. אני מאמין בעצמי, מרוצה מדרכי ובטוח ביכולותיי. חשוב לי להיראות טוב בעיניי כולם. לעיתים מעירים לי על הצורך התמידי בשמירת תדמית מצליחה שבאה על חשבון קשרים אינטימיים ורגשיים אמיתיים. לדעתי הם טועים, אני מרבה לסייע במתן עצות מעשיות ופתרונות מועילים ומקדמים. אני מתקשה לשבת בשקט ולנוח כיוון שממתינות לי משימות רבות אותן אני רוצה לבצע. הרי בסופו של יום אדם ניכר בתוצאות מעשיו ובהצלחתו בשורה התחתונה. יש בי גמישות רבה ויכולת הסתגלות גבוהה למצבים משתנים ולמגוון התנהגויות. ברוב המקרים אני מצליח לשכנע אחרים להצטרף אליי לביצוע משימה זו או אחרת.

ב

ב

אני אדם נבון, מעשי ואחראי מאוד. יש בי צורך עז בביטחון. אני מבחין בקלות בכל פרט שעלול להשתבש ולסכן אותי ואת הקרובים לי חלילה. לרוב אני מתריע על הסכנה. ברור לי שראוי להטיל ספק במה שלאחרים נראה ברור ופשוט. יש לי יכולת לזהות מניעים נסתרים בקרב הסובבים ועין ערנית לאירועים המתרחשים סביבי. יכולות אלו גורמות לי לעמוד על המשמר. אני לא נוטה לתת אמון כל כך מהר. עדיף כך מאשר להיתפס לא מוכן. במרבית המקרים אני חווה פחד ואף חרדה שמא יקרה משהו נורא. פעמים רבות אני מתקשה לקבל החלטה, הרי יש כל כך הרבה השלכות ונימוקים בעד ונגד. לפעמים אני מגיב בתוקפנות כדי לקחת את המושכות לידיים ואף נוטל סיכון מוגזם לעיתים. הראש שלי פועל ללא הרף, גדוש במחשבות על מצבים שייתכנו. יש בי אמביוולנטיות לגבי סמכות וממסד: מצד אחד חשובים לי הסמכות והביטחון ואני מאד נאמן, אך מצד שני אני חשדן ומטיל ספק. מי יודע איזו שחיתות עלולה להתגלות. לרוב רואים בי אדם שנון (ציני לעיתים), בעל חוש הומור מפותח, חבר נאמן ומסור. אין ספק שאפשר לסמוך עליי בעתות סכנה, מצוקה ולחץ.

ג

ג

אני רואה עצמי כאדם נעים ונוח לבריות, מתון, חיובי ושמח בחלקו. לגשר ולפשר בין אנשים. יש בי היכולת לראות את נקודת מבטו של כל אדם, להבין אותו ולהיות קשוב לרצונותיו. אני נמנע ככל יכולתי מקונפליקטים ומבעיות קשות, ומעדיף שחיי יתנהלו בהרמוניה ובנועם גם אם נדרש ממני לוותר לעיתים קרובות על דעותיי. – ככה זה, לא תמיד רצונות באים לידי מימוש. צריך לדעת ללכת עם הדברים. יש בי קבלה לכל אדם באשר הוא ובדרך כלל אחרים חווים אותי כאדם נעים ושלו, חיובי, אדם שנוח לשהות במחיצתו. לעיתים רחוקות, אם בכלל, אני כועס או מרים קול. אני זורם עם מה שמתרחש ולפיכך אחרים עלולים לחוות אותי כמי שלא תמיד ממוקד, “לא סגור” על עמדתו או על מה שהוא רוצה לעשות. לעיתים מפרשים את חוסר התגובה הברורה שלי כהסכמה על נושא זה או אחר. למען האמת, זה לא שאני ממש מתנגד, אני פשוט לא בטוח שאני ממש מסכים. קשה לי להחליט באופן חד משמעי. אני עלול לדחות עשייה חשובה ומשמעותית ולעסוק בענייני היום יום הרגילים תחת זאת. בינינו, מה כבר יכול להיות כל כך חשוב שאי אפשר להסתדר בלעדיו או “להפוך שולחן” עבורו? לעיתים אני חש שיש בי מעין ערפל שמקשה עליי לראות בבהירות את עצמי ואת המתרחש סביב. דעתי מוסחת בקלות יחסית ואחרים עלולים לחוות אותי כבעל קצב התנהלות איטי יחסית.

ד

ד

אני אוהב לעשות דברים בדרך אישית ומקורית תוך שאני נעזר באינטואיציות גבוהות ומדויקות. אני אדם רגיש, יצירתי ומיוחד. לעיתים קרובות אני מרגיש שאני עוף מוזר, שאף אחד לא מבין אותי באמת ולא ממש בא לי להסביר. קיימת בי כמיהה לקשר רגשי עמוק ומיוחד שיגרום לי להרגיש שלם ובמיטבי. בהעדר קשר כזה ובהעדר שביעות רצון מחיי כפי שהם, אני עלול לחוות מלנכוליה, דכדוך, קדרות – על פי רוב אני יודע לתאר בפרוטרוט תחושות אלו. אני מבקש שחיי יהיו חיים מלאי משמעות ועומק. אני מצוי בחיפוש מתמיד אחר הדבר שיעשה אותי מאושר. אולם, מה שכל כך פשוט עבור אחרים, הינו בלתי מושג עבורי ולעיתים קרובות עולות בי תחושות של חסר, אפילו קנאה. כאילו יש משהו לא שלם בתוכי ואולי אפילו פגום. יש הטוענים שאני נוטה למצבי רוח ולסערת רגשות אותם אני מביע לעיתים בצורה מוגזמת ודרמטית. אני אוהב יופי ויש לי חוש אסתטי מפותח וייחודי. חשובה לי המקוריות ואוטתנטיות ואני מבחין ברבדים בעלי משמעות עמוקה בנושאים שונים ובהתנהגויות של בני האדם, שלא תמיד גלויים לאחרים. קשה לי לעמוד בביצוע משימות טריוויאליות שנדרשות כחלק מהשגרה היומית הרגילה ואני לרוב משתדל להצמיד אליהן איזו משמעות ייחודית.

ה

ה

אני רואה את עצמי כאדם ישר, מוסרי, בעל סטנדרטים גבוהים. אני מצפה מעצמי לחיות על פי האידיאלים שאני מאמין בהם בכל מאודי, ואני מעודד גם את הזולת לחיות לפיהם. אני יודע שזה לא קל, אבל אני מוכן לשלם את המחיר על כך. לעיתים אנשים חווים אותי כביקורתי בעוד שאני בסך הכול מתכוון לטובה. אני לרוב יודע מה נכון, ראוי וטוב להם ולי. הרצון הבלתי מתפשר להפוך את העולם למקום טוב וצודק יותר, מנחה אותי בדרכי. אני מחויב ביותר ואחראי מאד. יש לי מוסר עבודה גבוה וחשובה לי עבודה שיטתית ויסודית בתוכה אני ער לכל הפרטים, עד לקטנים שבהם. אני דייקן ואמין. התחייבויות של עשייה קודמות תמיד לתענוגות – אצלי זה כמעט חוק! מה שצריך לעשות תופס מבחינתי, מקום חשוב ומרכזי יותר ממה שאני רוצה ונעים לי לעשות. אני עלול לחוש כעס ואפילו זעם כשמטלות אינן נעשות באופן ראוי בעיניי, כשמישהו “מעגל פינות”, זורם עם מה שכמעט טוב או עושה לעצמו הנחות. אני נתפס כפרפקציוניסט חסר פשרות, עובדה שיוצרת לפעמים מתיחות ביני לבין הזולת. אני דוגל במוסריות גבוהה וחוש הצדק המפותח שלי מביא אותי לומר את שעל ליבי באופן ישיר ומדויק, ללא התפתלויות והצטדקויות.

ו

ו

אני זקוק לשקט ולזמן עם עצמי, ללא הפרעות מהסביבה. ניתן לומר עליי שאני אדם אנליטי, חוקר,  לומד ויסודי בהבנת הדברים ובעל יכולת ריכוז גבוהה. יש בי פתיחות רבה למידע חדש ולחוויות שקטות ומעודנות. יש בי יכולת הקשבה ורגישות גבוהה מאד לזולת, גם אם זה לא תמיד מורגש. קרוב לוודאי שלא נותר ספר שלא קראתי בנושאים בהם אני מתעניין. עולם המחשבה שלי עשיר, הראש שלי הוא כמו מעבדת חקר גדולה. לעיתים רחוקות אחוש משועמם לבדי. אני זקוק לזמן מחשבה, לכן לעיתים אני משתהה בתגובתי. לעולם לא אומר דבר שטות או עובדה שאינני בטוח בה בוודאות. אני מסתפק במועט ולא מתעניין בדברים כמו מותגים, אופנה ושיחות בטלות. הצורך המרכזי עבורי הוא בפינה אישית ושקטה, ללא הפרעה. יש הרואים אותי כנמנע מקשרים רגשיים ומעדיף להתרחק מהזולת. ניסיונות לערב אותי באינטראקציות חברתיות ובתסבוכות רגשיות עלולים לגרום לי להצפה, תחושת אי נוחות  ולהתכנסות יתר. זמני יקר מאד ואינני רוצה לבזבזו על אנשים, נושאים או מפגשים שטחיים. יש בי סקרנות רבה לגלות, לצבור ידע, להעמיק מחשבה, להיפתח לחדשנות בניתוח העולם סביבי, ורצון עז ללמוד עוד ועוד.

ז

ז

יש בי רגישות גדולה לזולת, לצרכיו, לרגשותיו ולרצונותיו וכן יכולת גבוהה מאד של הקשבה ונתינה. אני אדם חם, נדיב, אופטימי ועם המון חברים. חשוב לי להיות נחוץ בחייהם של אחרים ומשמעותי עבורם. העובדה שרק אני יכול לעזור להם, ממלאה אותי בסיפוק. אני לא זקוק להכרת תודה, אבל חשוב לי שיעריכו את המאמץ שלי ויתנו לכך ביטוי. נתינה ועזרה לזולת באות לי בטבעיות. אני מרגיש שאנשים אוהבים את חברתי. קשה לי מאד לסרב או לומר להם – לא. אני מתקשה להיות ישיר וברור במיוחד כשדעתי וצרכיי מתנגשים עם אלו של הזולת. אני חושש שמא הם יכעסו, יעלבו או לא יפנו אלי יותר. במקרים כגון אלה אני חש באי נוחות גדולה ועושה כל שביכולתי כדי להקל עליהם. ככל שחלף הזמן למדתי לא לתת לצרכיי להפריע לי, כך שלא יבואו על חשבון התמיכה באחרים שבאמת נזקקים. לעולם לא אבקש עזרה בעצמי (רק לעיתים מאד רחוקות). אני מצפה מסובביי שיציעו מיוזמתם, שיזהו מה אני צריך בדיוק כפי שאני יודע לזהות מתי הם זקוקים לעזרתי. יהיו כאלה שיאמרו שיש בהתנהגות שלי אלמנט של פיתוי ושאין בה גבולות ברורים. יהיו כאלה שיאמרו שאינני יודע לבטא את צרכיי ומבוקשי בבירור. אני מאד משקיע במערכות יחסים קרובות (זוכר ימי הולדת ופרטים קטנים של תשומת לב) וכשהתמורה מאחרת לבוא, אני מתאכזב מאד ויכול להגיב בעלבון, בכעס ובהתחשבנות בעתיד. יש האומרים שלעיתים אני דרמטי בתגובותיי.

ח

ח

אני רואה את עצמי כאדם אופטימי, סקרן, נלהב, נמרץ וערני. חיי מלאי עניין ועשייה, יומי מלא וגדוש בפעילויות שונות. אני אוהב לנוע ממקום למקום, מעשייה לעשייה, מבילוי לבילוי תוך שאני מפיק מכל דבר את המיטב. אני לא נוהג לבכות על חלב שנשפך ורואה גם במצבי משבר ונפילה הזדמנות נפלאה ללמוד ולחוות דברים חדשים. יש בי את היכולת לקלוט במהירות נושאים מורכבים וחדשים. מחשבתי זריזה ואקטיבית. אני מסוגל לטפל במגוון נושאים בו זמנית. אינני פוחד להתנסות. יש הטוענים שאני מתפזר, אסוציאטיבי מדיי, שקשה לעקוב אחריי, שאינני שומר על חוקי המסגרת, שאינני זמין ונוכח מספיק עם הזולת ולא באמת מתמודד עם חוויות ודברים לעומקם. חלקם יאמרו שהאנרגיה שלי מתישה אותם, שאני לוקח דברים בקלות יתרה ועלול להיות חסר סבלנות, מרוכז בעצמי ובדברים שעושים לי טוב ונמנע מלגעת בנושאים כואבים ולא נעימים או לשהות עם אחרים בכאב ובקושי שלהם. אני באמת לא מוצא היגיון לעסוק בעבר. לא עולה בי הצורך להתרפק עליו, להתחבט או להתגעגע. קיטורים או שקיעה במחשבות פנימיות מדכאים בעיניי ואינם מובילים או מקדמים לשום מקום. פניי לעתיד ולכל השפע והטוב שהוא מזמן לי. כשאני מאבד עניין בנושא כלשהו, כשדברים הופכים לשגרה אפורה וחסרת ברק, אתקשה להמשיך ולעסוק בהם ואנסה למצוא אפיקים חדשים ומרתקים למימוש יכולותיי.

ט

ט

אני חש את עצמי כאדם חזק, בטוח בעצמו, ישיר ובעל יכולת. אני מביע את רצונותיי באופן בהיר, ברור וללא פשרות. אינני אוהב מניפולציות ודרכים עקלקלות. אין לי סבלנות לקשקשנים, תחמנים, בכיינים, פחדנים ואני לא אוהב “שמורחים אותי בסיפורים”. אני מוכן בכל רגע לסייע לקרובים לי ולאנשי שלומי, אך אם יפגעו בי אתקשה לשכוח זאת. קשה לי לסלוח על שקר ובגידה. אני מוכן למאבק במקרה בו נעשה עוול לחלש או במקרים בהם אני בטוח בצדקתי. יש לי כושר ביצוע גבוה, יכולת מנהיגות וסמכותיות טבעית ואינני נרתע מעימותים – לעולם לא אכנע ללא מאבק. אני מסמן לעצמי מטרות מאתגרות במיוחד ופחדים אינם עוצרים אותי מלהתקדם בדרך למימושן. אני מצפה שאנשים יעשו את דבריי ובדרך כלל משיג את מטרותיי. יש בי תשוקה גדולה לחיים ואני זקוק למנות גדושות של התנסויות. מכשולים אינם מרתיעים אותי. אני מביע את צרכיי ורצונותיי וגם את הכעס שבי ללא סייגים וללא עכבות, אבל נרגע במהירות. לעיתים טוענים שאני תוקפן, שתלטן ונקמן. אני יודע שאנשים עלולים לפחד ממני. אדם צריך להתמודד עם חולשותיו ולא להיות קורבן. אני מצפה שייקח אחריות על חייו ויפעל לשיפור מצבו. אני נחשב כאיש שמילה שלו זו מילה, איש של כבוד שניתן לסמוך עליו ועל הבטחותיו. אדם שיכול לקחת על עצמו נטל משמעותי ולעמוד בלחצים גדולים.

מפתח הטיפוסים:

א –  טיפוס שלוש

ב –  טיפוס שש

ג –  טיפוס תשע

ד –  טיפוס ארבע

ה –  טיפוס אחת

ו –   טיפוס חמש

ז –  טיפוס שתיים

ח –  טיפוס שבע

ט –  טיפוס שמונה

הקטעים מבוססים על מבדק האבחון של בני לוז.  

Skip to content