Avner Cohen אבנר כהן | פיתוח מנהלים וצוותים
51761
page-template-default,page,page-id-51761,qode-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,brick child-child-ver-1.0.0,brick-ver-2.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

פיתוח מנהלים וצוותים

יישומי האניאגרם בארגונים

מה באמת מניע אנשים לפעולה במקום העבודה? מה מדליק, מקפיץ ומה מכבה אותם? כיצד ניתן לייעל את התקשורת בתוך הארגון ועם לקוחותיו? כיצד נוכל להתמצא בעולם היחסים שבין מנהלים ועובדים בארגון ולהשפיע על שיפור הביצועים?

מנהלים מספרים על האניאגרם

רשמים מכנס מנהלים על יישומי האניאגרם בארגונים

ארגונים ותאגידים רבים בעולם (ביניהם: Boeing Hilton, General Motors,Cisco Systems ,Motorola, Marriott,  Reebok, Toyota), מגלים בשנים האחרונות את האפשרויות הנרחבות שמציע מודל האניאגרם בניהול ופיתוח המשאב האנושי בארגון. יישומי המודל באים לידי ביטוי בתחומים מגוונים: יוצרים שפה משותפת ומובילים לתוצאות ושינוי עמוק הנראים בשטח בדפוסי החשיבה, השיח והעשייה היומיומית בארגון.

יצירת “מקום רואה”

כל ארגון הינו מיקרוקוסמוס המפגיש אנשים בעלי “טיפוסים” שונים. היכרות עם אסטרטגיית הטיפוס של כל עובד, מסייעת להבין את סגנון העבודה והניהול שלו, את סביבת העבודה המועדפת עליו, מהן איכויותיו ומהם אזורי העיוורון שלו, אופן קבלת ההחלטות שלו, סגנון התקשורת שלו ועוד. מודל האניאגרם מסייע לנו לזהות את המניע העמוק לעשייתנו, לשחרר דפוסים מגבילים ולהגיע לרמות גבוהות יותר של תפקוד ושיתוף פעולה עם לקוחות, כפיפים, ממונים ועמיתים.

 איך זה עובד?

תקשורת

מודל האניאגרם שופך אור על ההבדלים במניעים ובשפת התקשורת של כל אחד מתשעת הטיפוסים ומסייע לניהול מקדם של מצבי קונפליקט, דיאלוג ועבודה משותפת.

הנעה

הכרת דרכי הפעולה של כל אחד מהטיפוסים מסייעת למנהלים לזהות את האיכויות לצד החסמים והרגישויות שמביא עמו כל עובד ומתוך כך להניעו באופן המיטבי למיצוי מלוא הפוטנציאל האישי בתפקידו.

פריצת פרדיגמות

המודל מסייע בשבירת דפוסי הרגל מקבעים ומרחיב את התפיסה הניהולית, מלמד אפשרויות תגובה שונות, מאפשר התמצאות מהירה במתרחש בסביבה הבין אישית בעבודה ומפתח את היכולת לגלות גמישות בעבודת צוות עם בעלי אסטרטגיות פעולה שונות.

“מראה מקום” הינה בין החלוצות בישראל להתמחות ביישומי מודל האניאגרם בארגונים, ומציעה מגוון תוכניות בתחומי פיתוח מנהלים וצוותי עבודה. תהליך ההדרכה בארגונים מותאם לצורכי הלקוח ובא לידי ביטוי בסדנאות קבוצתיות, מפגשים צוותיים, אימונים פרטניים והרצאות חשיפה.

לרשותנו ניסיון עשיר בעבודת האניאגרם עם מגוון רחב של ארגונים וחברות ביניהם: הטכניון, מלונות הילטון, יאהו!, החברה למתנ”סים, האקדמיה לאמנות בצלאל, מגדל חברה לביטוח בע”מ ועוד.

יישומי האניאגרם בעבודתנו:

  • פיתוח מנהלים: שבירת פרדיגמות מעכבות והרחבת התפיסה הניהולית.
  • הנעת עובדים: הכוונה מדויקת של מניעים אישיים לביצוע ותפקוד גבוהים.
  • פיתוח צוותים: מינוף השונות בצוות ליכולות משלימות ושיתוף פעולה סינרגתי.
  • תקשורת פנים ארגונית: יצירת שפה משותפת ומרחב שיח ארגוני מקדם.
  • מכירות ושירות לקוחות: הרחבת היכולת לדבר בשפתו של הלקוח.
  • גיוס עובדים והשמות: התאמת מנהלים ועובדים לתפקיד הממצה את כישוריהם.
  • שיחת משוב והערכה: יצירת דיאלוג אפקטיבי לשיפור ביצועים.
  • ניהול קונפליקטים: גישור על פערי תפיסות וצמצום “מוקשים” מעוררי עימות.

פיתוח מנהלים

מקצועיות המנהל ושליטתו בתחומו הינה בסיס להצלחתו, אך איננה תנאי מספיק. מניסיוני לאורך השנים בעבודה אישית עם מנהלים, אני יכול לומר שאישיותו של המנהל משפיעה במידה רבה על תרבות הארגון /היחידה, על הצלחותיו ועל תפקוד אנשיו. יכולת ההתבוננות העצמית בסגנון הניהול וזיהוי המניעים העמוקים שבבסיסו מאפשרים לבחון סיטואציות דומות דרך משקפיים שונים, לפרוץ פרדיגמות מעכבות וליצור תהליך של צמיחה.

לצד הקניית כלים ניהוליים מערכתיים, נעשה שימוש במודל האניאגרם המתמקד בתהליכי שינוי עומק של גישה ויכולת ניהול עצמית. תהליכי פיתוח מנהלים מתבצעים בשילוב מפגשי הדרכה קבוצתית ומפגשי ייעוץ אישי לאור צרכי ומטרות הארגון.

ייעוץ ואימון אישי למנהלים

מבוסס על דיאלוג המשלב בין חקירת דפוסי ההתנהלות האישית לבין רכישת כלים ניהוליים ממוקדים. תהליך הייעוץ האישי משלב עבודה לאור מודל האניאגרם כגישה מערכתית ייחודית, העוזרת למנהל לפתח ולהעצים את יכולות המנהיגות שלו, להבין את ההשפעה שלו על הצוות ועל הארגון, לפרוץ פרדיגמות מגבילות ולבחור בנתיב הפעולה הנכון לו ולארגון אותו הוא מנהל.

תהליך הליווי האישי מאפשר מענה למנהלים במצבים של:

  • כניסה לתפקיד/ארגון חדש.
  • הובלת תהליך של שינוי.
  • התמודדות במצבי משבר מחלקתי / ארגוני.
  • פיתוח מיומנויות ניהול נדרשות בשגרת עבודה משתנה.

פיתוח צוותי עבודה

לשם יצירת שלם העולה על סך חלקיו, נדרש מרחב תקשורת ועשייה המאפשר שיתוף פעולה המכיל שונות בגישות, תפיסות ואסטרטגיות פעולה בין חברי הקבוצה. האניאגרם הופך מרחב זה לנגיש ובהיר יותר עבור אנשי הצוות הלומדים להבין זה את שפתו של זה ולמנף את האיכויות השונות לעשייה משלימה.

לקוחות מספרים:    

“אבנר עושה שימוש מקצועי וחד במודל האניאגרם המאיר מאפיינים אישיותיים המשפיעים על דרכי הניהול ועל הנתיבים לשינוי”

פרופ’ אבי בסר, משנה לנשיא המכללה האקדמית ספיר.

“חדשנותך המקצועית חשפה אותנו המנהלים והעובדים לתורת האניאגרם, אשר התבוננות בה משרתת אותי לא פעם בתהליכי קבלת ההחלטות”

רעיה גל, ראש מינהל סטודנטים, המכללה האקדמית תל חי.

 “זוהי השנה השנייה בה אתה מלמד מנהלים בכירים בתחום הסיעוד את נושא האניאגרם, וברצוני שוב להביע את תודתי והערכתי הרבה על איכות ההוראה ונכונותך לתרום מהידע הרב שלך בנושא”

מרינה שוורצמן, רכזת קורס מינהל בכיר, מרכז רפואי וולפסון.

 “שיאה של פעילותך עם המנהלים, בהטמעת מודל האניאגרם בקרב שכבת מנהלי המחלקות במלון לשיפור התקשורת הבין אישית והתגברות על קונפליקטים גלויים וסמויים כאחד”

דני ברקאי, מנהל משאבי אנוש מלון הילטון מלכת שבא, אילת.

 “ברצוני להודות לך על הסדנא שהעברת לראשי הצוותים בה נחשפנו בעניין רב ליישומי מודל האניאגרם. המשתתפים הדגישו את מגוון הכלים והמיומנויות שקיבלו בסדנא, אשר יסייעו להם בודאי בניהול הצוותים שלהם”

אורית וייסברג , ראש צוות הדרכה ופיתוח ארגוני, מגדל חברה לביטוח בע”מ.

“ברצוננו להודות לך על הבאת האניאגרם ככלי זמין, נגיש ומדויק התורם מאד להתפתחותנו המקצועית והאישית כאחד”

ליאורה גוברין טפלא, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, עיריית טירת הכרמל.

“האניאגרם הוא שפה חדשה, שיכולה לסייע לאנשי חינוך להגביר רגישות ומודעות בתקשורת שלהם עם סביבתם, לייעל ולמקצע תהליכי עבודה בתוך הצוותים ובתקשורת עם ההורים”

נעמי בוגין, מנהלת גני ליאו באק, חיפה.

“עבודתך המדוייקת עם מודל האניאגרם מאפשרת למנהלים לאבחן את סגנונם, לפתח מודעות לחסמים אישיים בניהול ולתקשר ביתר יעילות עם מנהלים עמיתים”

בתיה כהן, מנהלת מחלקת מיון והערכה, החברה למתנ”סים.

 “ברצוני להודות לך על הרצאתך במסגרת מפגש עובדות סוציאליות מחוזיות, בה נפתח בפנינו צוהר לעולם האניאגרם ולהזדמנויות הטמונות במודל זה להבנת יחסים אישיים ומקצועיים”

טלי שגב, רכזת ארצית תחום רווחה מכבי שירותי בריאות.

“חוויית לימוד האניאגרם בחדר המורים חידדה לי שמי שנוגע בגישה ולומד אותה, הרי שאין לו דרך חזרה. האניאגרם עוזר לי להבין בעיקר מצבים ואנשים. אני מצליחה להכיל יותר מתוך הבנה ולהיות פחות שיפוטית”

עדנה בז, מנהלת ביה”ס האזורי השש שנתי עמק החולה, כפר בלום